Nėštumas darbe

Nėštumas darbe

Nėštumas – nuostabus laikas, kai svajoji, kai skraidai padebesiais, kai lepini save ir leidi sau daugiau nei bet kada. Tačiau nėštumas yra neatsiejamas ir nuo kasdienybės bei nuo nėščiosios darbo. Tad ką daryti, kad šis laikas išliktų nuostabus net ir darbe?

Ar galiu dirbti, būdama nėščia?

Jeigu esate sveika moteris, jūsų nėštumas nėra komplikuotas ir dirbate saugioje aplinkoje, tuomet galite dirbti praktiškai iki gimdymo. Didžiausia problema, ko gero, galėtų būti jūsų nuovargis, tad būkite atsargi. Ir nesikankinkite – jei jaučiate nuovargį, neatidėliokite motinystės atostogų, nes poilsis jums neišvengiamai reikalingas. Pasistenkite likusį laiką skirti savo malonumui ir pasimėgaukite gyvenimu!

O jei mano darbas reikalauja daug jėgų?

Nėštumo metu jums gali tekti atsisakyti vienų ar kitų užsiėmimų. Tyrimai rodo, kad moterys, kurios nėštumo metu dirba daug jėgų reikalaujantį darbą, t.y. darbą, kai reikia kilnoti sunkius daiktus, ilgą laiką stovėti, nereguliarios darbo valandos ar viršvalandžiai ir panašiai, turi daug didesnę tikimybę pagimdyti anksčiau laiko, pagimdyti mažiau nei įprastai sveriančius kūdikius ir turi aukštą kraujo spaudimą nėštumo metu.

Jeigu jūsų darbas yra būtent toks, jūs turite gerai apmąstyti, kaip pasirūpinti savo nėštumu. Žinoma, geriausias būdas būtų, jeigu jūs galėtumėte pereiti prie darbo, kuris reikalauja mažiau jėgų. Jeigu tokios galimybės nėra, tuomet kas kelias dienas pasiimkite laisvadienį, kad galėtumėte atsipūsti ir atsigauti po nuovargio.

Rytinis pykinimas

Apie 70 % moterų patiria rytinį pykinimą ar šleikštulį nėštumo metu. Žinoma, kad yra tikimybė, jog tai atsitiks ir darbo metu. Jeigu jaučiate, kad jums nepavyks numalšinti pykinimo, visuomet po ranka turėkite servetėlių ir iškart pagalvokite apie greičiausią kelią į vonios kambarį. Ir jeigu jūs vis dar nepranešėte apie savo nėštumą savo vadovui ir bendradarbiams, tuomet būkite pasiruošus pateikti įtikinamą pasiaiškinimą, kodėl negaluojate.

Kaip išlaikyti profesinį įvaizdį nėštumui įsibėgėjus?

Vertėtų žinoti, kaip nėštumas gali paveikti jus darbe. Nusiteikite nuovargiui, diskomfortui ir išsiblaškymui. Tik antrojo trimestro metu galite jaustis energingesnė bei labiau susikaupusi.

Kol nėštumas nematomas, tai gali būti tik jūsų asmeninis reikalas. Jeigu norite būti pilnavertė darbuotoja, pasistenkite nesiskųsti ir nekalbėti apie savo nėštumą per daug. Tai gali turėti tik priešingą rezultatą, ypatingai tuo atveju, jeigu jūsų vadovas ir bendradarbiai yra nusistatę prieš jūsų nėštumą. Jeigu jums pasitaikytų bent keletas vienatvės minučių darbe – tuomet darykite, ką tik norite: svajokite, svarstykite, galbūt netgi keletą minutėlių snūstelkite. Tačiau būkite labai apdairi, kai esate bendradarbių apsuptyje.

Kaip gerai jaustis darbe?

Netgi tuomet, kai jums darbe stovėti beveik nereikia, ir sunkiausia, ką reikia padaryti, tai pakelti telefono ragelį, kol esate nėščia, rūpinkitės savimi. Štai keletas patarimų, kaip tai padaryti:

  • · Darykite pertraukėles. Jeigu jūs ilgai stovite, tuomet pasistenkite pakilnoti kojas, pasivaikščioti – judinant raumenis, gerėja ir kraujo apytaka. Jeigu jūs visuomet sėdite, būtinai stenkitės pasivaikščioti bent kas dvi valandas. Tai padės sumažinti kojų tinimą. Kuomet esate atsistojus, padarykite keletą tempimo pratimų, kurie apsaugos jūsų nugarą.
  • Dėvėkite patogius batus ir laisvus rūbus. Jeigu jaučiate poreikį, nešiokite nėščiosioms skirtas pėdkelnes ar pilvą palaikančias kelnes, kurios taip pat gali padėti išvengti kojų tinimo ir venų plėtimosi.
  • Gerkite daug vandens. Visuomet savo darbo vietoje turėkite stiklinę vandens ir ją nuolat papildykite. Tai taip pat bus savotiška pertraukėlė. Į tualetą vaikščiokite taip dažnai, kaip tik reikia.
  • Raskite laiko užkandžiams. Reguliarūs užkandžiai padeda apsisaugoti nuo sumažėjusio cukraus kiekio kraujyje bei rytinio pykinimo.
  • Sumažinkite stresą. Jeigu dirbdama negalite visiškai pašalinti streso, tuomet bent pasistenkite rasti būdų, kaip jį suvaldyti: darykite tempimo pratimus, giliai kvėpuokite ar paprasčiausiai ramiai pasivaikščiokite.
  • Atsisakykite viršvalandžių, ypatingai tokiame darbe, kuris reikalauja fizinių pastangų.
  • Visuomet priimkite pagalbą. Jeigu bendradarbiai jums siūlosi padėti – neatsisakykite ir leiskite jiems jus palepinti. Jauskitės laiminga savo darbo aplinkoje. Tai retas ir ypatingas laikas jūsų gyvenime.