Sveikata planuojant nėštumą

Sveikata planuojant nėštumą

Daugelis moterų žino, kad turi rūpintis savo sveikata nėštumo metu, tačiau ne kiekviena atkreipia dėmesį į tai, kad apsaugoti kūdikėlio sveikatą būsima mama gali sveikai gyvendama ir iki pastojimo.

Štai keletas kertinių patarimų, planuojant nėštumą.

Vartokite folinę rūgštį

Tai yra vienas iš B grupės vitaminų, kurio Jūsų organizmas turėtų gauti kasdieną po 400 mikrogramų (0,4 mg). Ji turėtų būti vartojama prieš nėštumą ir nėštumo pradžioje. Šis B grupės vitaminas, pasak specialistų, padeda apsaugoti kūdikį nuo apsigimimų, nes turi ypač didelį teigiamą poveikį kūdikio smegenėlių ir stuburo smegenų vystymuisi. Folinės rūgšties daugiausia yra žalialapėse daržovėse, apelsinuose, kepenėlėse, pupelėse, žirniuose, rupioje duonoje bei kituose grūdiniuose maisto produktuose.

Valgykite sveikai ir palaikykite sveiką svorį

Jūs jausitės geriau, jeigu jau planuodama pastoti valgysite daug maistingų medžiagų turintį maistą. Venkite riebių ir daug cukraus turinčių produktų. Taip pat sumažinkite vartojamo kofeino kiekį. Geriant daugiau nei du puodelius kavos per dieną yra tikimybė, kad pastoti bus sunkiau.

Jeigu turite didelį viršsvorį, pasistenkite numesti bent kelis kilogramus, nes sveikas svoris bei gera fizinė būklė palengvins nėštumą.

Nerūkykite

Rūkymas gali sumažinti jūsų tikimybę pastoti, o rūkymas nėštumo metu gali sukelti ypatingai didelę žalą Jūsų būsimam kūdikėliui. Kuomet nėščia moteris rūko, anglies monoksidas patenka į vaiko kraują, o tai reiškia, kad kūdikis gauna mažiau deguonies. Rūkymas gali sukelti tokias problemas kaip persileidimas, priešlaikinis gimdymas ar per mažas naujagimio svoris bei sulėtėjęs vaiko vystymasis. Todėl geriausias laikas mesti rūkyti yra prieš planuojant pastoti.

Nevartokite alkoholio

Bet kokio alkoholio vartojimas kelia grėsmę nėštumui – galimas persileidimas bei rimtos vaiko fizinės ir protinės problemos.

Venkite streso

Stresas prieš nėštumą, nėštumo metu bei po nėštumo turi neigiamą poveikį mamai ir kūdikiui. Ypač didelis stresas gali būti persileidimo priežastis ar per mažo Jūsų gimusio kūdikio svorio pasekmė.

Venkite infekcijų

Dažnai plaukite rankas. Labai kruopščiai virkite mėsą ir kiaušinius. Gerai nuplaukite visas daržoves ir vaisius. Taip pat venkite vartoti nepasterizuotus pieno produktus.

Ypač dažnai keliančios grėsmę infekcinės ligos yra raudonukė ir toksoplazmozė.

Trumpai apie raudonukę

Raudonukė yra infekcinė liga, kuri gali sukelti didelius vaiko apsigimimus, jeigu motina bus infekuota. Net apie 90 procentų kūdikių, kurių motinos per pirmąsias 8 – 10 savaičių užsikrečia raudonuke gali turėti klausos, regėjimo ar smegenų veiklos sutrikimų. Taip pat padidėja persileidimo ar priešlaikinio gimdymo rizika. Todėl būkite tikra, kad šiai pavojingai infekcinei ligai turite imunitetą. O jeigu nesate tuo įsitikinusi, tai būtinai šią problemą išspręskite planuodama nėštumą.

Trumpai apie toksoplazmozę

Tai infekcinė liga, kurios nešiotojai yra katės. Ja gali būti užsikrečiama valgant nepakankamai gerai paruoštą mėsą, užterštus vaisius ar daržoves, nenusiplovus rankų po kontakto su katėmis ar darbo darže. Užsikrėtus toksoplazmoze, vaisiaus infekavimo rizika yra apie 40 procentų. Ši liga gali sukleti savaiminį persileidimą, priešlaikinį gimdymą, vaisiaus augimo sulėtėjimą, žūtį gimdoje.Todėl tiek planuojant nėštumą, tiek nėštumo metu patariama vengti kontakto su katėmis, dirbant sode ar darže dėvėti pirštines.

Nepamirškite, kad tėveliui būti sveikam yra lygiai taip pat svarbu kaip ir mamytei. Todėl planuodami vaikelį stenkitės abu rūpintis savimi: valgykite sveiką maistą, nerūkykite, nevartokite alkoholio bei saugokitės ligų, pavojingų jums ir jūsų būsimo kūdikėlio sveikatai.