Svorio augimas nėštumo metu

Svorio auginimas nėštumo metu

Kiekviena būsima mama jaudinasi dėl daugelio dalykų, tarp jų – ir apie priaugamą svorį. Ar pakankamai per mėnesį priaugau? O gal per daug?

Ne paslaptis, papildomi kilogramai reikalingi nėštumui normaliai vystytis, tačiau jei jų per daug, tai nepadės, o gali pakenkti. Tad koks priaugamas svoris optimalus nėštumo metu?

Kiek svorio turėtų priaugti nėščioji?

Tai priklauso nuo jos ūgio bei svorio, kitaip tariant, nuo kūno masės indekso (KMI), kuris buvo prieš pastojant.

Jei iki nėštumo moteris neturėjo antsvorio ir nebuvo pernelyg liekna, ji turėtų priaugti 11 – 16 kg. Kas mėnesį ji priaugs 1 – 2,5 kg pirmąjį trimestrą ir apie 0,5 kg kas savaitę kitus du trimestrus tam, kad kūdikis augtų optimaliai.

Jei iki nėštumo moteris svėrė per mažai, ji turėtų priaugti 13 – 18 kg. Jei ji turėjo antsvorio, ji turėtų priaugti 7 – 11 kg. Jei viršsvoris buvo labai didelis, nereikėtų priaugti daugiau nei 7 kg. Jei moteris laukiasi dvynukų, ji gali priaugti 16 – 20 kg. Bet kokiu atveju nėščioji turėtų pasitarti su savo gydytoja dėl kas mėnesį priaugamo svorio.

Kaip priaugtas svoris veikia kūną?

Kai kurie skausmai, kuriuos junta kai kurios nėščiosios, susiję su priaugtu svoriu. Nugaros skausmai, nerangumas (dėl pasikeitusio svorio centro) yra pagrindinės problemos. Daug moterų skundžiasi patinusiomis kojomis ir kulkšnimis, tačiau tai sukelia padidėjęs kraujo ir kitų kūno skysčių tūris, o ne papildomi kilogramai.

Jei staiga ištino rankos ir veidas, nedelsdama kreipkitės į gydytoją, nes tai gali būti pavojingos nėštumo būsenos preeklampsijos požymiai.

Jei prieš tai kovojote su viršsvoriu, ar net niekada nesilaikėte jokių dietų, jums gali būti sunku susitaikyti su mintimi, jog dabar, kai esate nėščia, normalu priaugti svorio. Stenkitės galvoti, kad papildomas svoris reikalingas nėštumui normaliai vystytis ir kad tie papildomi kilogramai po kurio laiko vėl nukris. Svarbiausia, kreipti dėmesį į tai, kaip sveikai jūs maitinatės, o ne į tai, kiek svorio priaugate.

„Stebėkite augantį kūno svorį kas savaitę, tai gali padėti kontroliuoti valgymo įpročius, kol svoris nepadidėjo pernelyg daug,“ – teigia dietologė Julie Redfern. Atsisakykite greito nesveiko maisto, darykite saugius nėštumo metu pratimus, prieš tai būtinai pasitarę su savo gydytoja. Per dieną nėščiosioms reikėtų gauti 300 kalorijų daugiau.

Kaip reikės numesti priaugtą svorį?

Visų pirma, kol laukiatės, maitinkitės sveikai. Pagimdžius, rekomenduojama toliau maitintis sveikai, ypač maitinant krūtimi.

Didžioji dalis priaugto svorio nukris vos pagimdžius. Mamos dažniausiai numeta pusę priaugto svorio per pirmąsias 6 savaites po gimdymo. Kūdikis sveria apie 3,5 kg (be abejo, gali būti ir daugiau, ir mažiau), vaisiaus vandenys, placenta, papildomi kūno skysčiai ir kraujas prideda dar 3,5 – 5,5 kg. Be to, padidėjo gimda ir krūtys – dar papildomi 2 – 3 kg. Atminkite, jūsų svoris augo ištisus 9 mėnesius, tad jam numesti gali prireikti tiek pat laiko ar net ilgiau.