Sveikas svoris. Koks jis?

Sveikas svoris

Mes visi daug esame girdėję apie viršsvorio pavojus bei per mažo svorio problemas. O ar jūs žinote kiek iš tiesų turėtumėte sverti?

Būti per plonam ar per storam yra nesveika, bet gera sveikata yra daug svarbiau nei tik jūsų svoris. Tai priklauso nuo daugelio dalykų, įskaitant jūsų šeimos sveikatos istoriją, jūsų genus, maisto, kurį valgote, ir kokia aktyvi esate. Todėl gana sudėtinga tiksliai apibrėžti idealų žmogaus kūno svorį, kuris tiktų kiekvienam iš mūsų.

Daugelis žmonių turi iškreiptą sveiko kūno svorio suvokimą. Mūsų galvose sukasi žavingos idealių formų žvaigždės, kurių daugelis turi per mažą svorį. Žiūrint vien tik į veidrodį nėra pats geriausias būdas nuspręsti, ar jūsų kūno svoris yra idealus ir sveikas, ar ne. Juk daugelis žmonių lygina save su kitais, o ne objektyviai įvertina situaciją.

Koks jūsų kūno masės indeksas?

Gydytojai tikrina jūsų kūno masę, matuodami jūsų svorį ir ūgį. Toks skaičiavimas yra žinomas kaip kūno masės indeksas (KMI). Tyrimai rodo, kad žmonės turintys tam tikrą kūno svorį gyvena ilgiau ir gali džiaugtis gera sveikata. Jūs galite pasitikrinti, ar turite sveiką svorį, atitinkantį jūsų ūgį, naudodamiesi kūno masės indekso skaičiavimu. KMI yra apskaičiuojamas pagal formulę:

KMI = Kg/m2, t.y. jūsų kūno svoris padalintas iš ūgio pakelto kvadratu.
Pavyzdžiui, 56kg/1,702m= 19,38. Tuomet žiūrime į rekomendacijas.

Rekomenduojama KMI

Nepakankamas svoris – KMI mažiau nei 18,5
Idealus svoris – KMI 18,5 – 25
Viršsvoris – KMI25 – 30
Nutukimas – reikia mesti svorį – KMI30 – 40 
Didelis nutukimas – mesti svorį dabar – KMI daugiau nei 40

Svarbu: prisiminkite, kad KMI nėra tikslus tuo atveju, jeigu jūs esate sportininkas (-ė) arba labai raumeningas žmogus, kadangi raumenys sveria daug daugiau nei riebalai. Todėl galite atsirasti didžiausioje KMI kategorijoje, nors turėsite sveiką riebalų kiekį. Taip pat tai netikslu nėščiosioms bei maitinančioms krūtimi moterims.

KMI skaičiavimas yra tik vienas sveiko žmogaus orientyras. Liemens apimtis, kraujo spaudimas, cholesterolio kiekis, fizinis aktyvumas ir dietų sveikumas yra taip pat svarbūs jūsų sveikatos faktoriai ir jums būtina turėti visą paveikslą.

Esate sveika, bet nelaiminga?

Jeigu jūsų kūno svoris telpa į sveiko svorio intervalus, bet jūs esate nepatenkinta savo figūra, jums ko gero reikėtų pradėti sportuoti, bet jokiais būdais neapriboti mitybos dietomis. Taip būsite sveika ir turėsite gražią figūrą.