„Slow food“ – mėgautis maistu neskubant

Slowfood

Greitas maistas – ne naujiena ir žinoma, jog tai nesiderina su sveiku gyvenimo būdu. Dėl žalingo greito maisto poveikio pasaulyje atsirado atsvara – judėjimas „Slow food“ (lėtas maistas).

Slow food tai net ne judėjimas, o visa filosofija, kurios šalininkai į mitybą žiūri ne kaip į dietą, o kaip į ritualą. Lėtas maistas nereikalauja kruopštaus paruošimo, gaminamas tradiciniais būdais, nenaudojant šiuolaikinių technologijų, dirbtinių priedų, sintetinių maisto medžiagų.

Tokiais metodais galima laikyti tradicinį rūkymą, troškinimą, marinavimą, spaudimą. Visos žaliavos turi būti natūralios kilmės. Toks maistas turi ne tik unikalų skonį ir kvapą, bet ir yra vertingesnis maistinių medžiagų atžvilgiu, jį geriau įsisavina organizmas, tokia mityba laikoma sveikesne.

Tokios mitybos propaguotojai neskuba valgyti mėsainio, žiūrėdami televizorių ar skaitydami laikraštį. Jiems svarbu įsisąmoninti, kad jie valgo ir mėgaujasi skoniu ir kvapu.

Pagrindiniai „Slow food“ principai

Valgyti sezoninį maistą, pavyzdžiui, vasarą svarbu valgyti vaisius ir daržoves, o žiemą – patiekalus iš kruopų, košes. Dažniau gaminti patiems, o ne eiti kur nors pavalgyti.

Nevalgyti maisto, kuriame yra konservantų, dažiklių ir genetiškai modifikuotų produktų. Stengtis vartoti vietinį maistą.

Jei pietaujama smagioje kompanijoje, kalbėti reikėtų apie malonius dalykus, palikus nuošalyje problemas ir globalias užduotis, su šypsena ir gera nuotaika, grojant raminamai muzikai.

Sakoma, kad po mėnesio tokios teisingos mitybos normalizuojasi svoris, numetama apie 4 – 5 kg antsvorio. Be to, sumažėja rizika susirgti širdies ir kraujagyslių, onkologinėmis ligomis, cukriniu diabetu. Pagerėja maisto medžiagų apykaita, pagerėja gyvenimo kokybė.

Judėjimo simbolis – sraigė, lėtas gyvūnėlis, atkreipiantis dėmesį į greito gyvenimo tempo daromą žalą ir į tai, kad sulėtinę jį mes tik išlošime, o ne prarasime. Lėto gyvenimo tempo šalininkai tikina, kad taip mes grąžinsime sau pasitenkinimo jausmą ir vidinę harmoniją. O gydytojai tikina, kad sulėtinus gyvenimo tempą ir teisingai maitinantis, sumažinsime infarkto, diabeto ir net vėžio riziką.