Ramus kūdikio miegas

Kūdikio miegas

Kartais tenka keltis ir raminti savo vaikelį tris, keturis, o retkarčiais galbūt net ir dešimt kartų per naktį. Jūs dėl to galite pasijusti visiškai išsekusi. Gimus vaikeliui, tai gali būti vienas iš labiausiai varginančių dalykų. Tai paveikia daugelį jūsų gyvenimo aspektų: sveikatą, nuotaiką, santykius, karjerą, o kartais galbūt net ir jūsų psichinę būklę. Tuomet dažnai kyla klausimas: „Ar mano vaikas kada nors miegos visą naktį ramiai?“

Tyrimai įrodė, kad 12 mėnesių nesulaukę kūdikiai per naktį prabunda vidutiniškai tris kartus. Pirmaisiais savo gyvenimo mėnesiais 95 procentai vaikų prabudę verkia ir juos būtinai reikia nuraminami, kad jie vėl galėtų užmigti. Tačiau jau 8 mėnesių apie 50 procentų prabudusių kūdikių patys ramiai užmiega ir tėvai dažnai net nepajunta, jog vaikas buvo prabudęs.

Dauguma jaunesnių nei trijų mėnesių kūdikių miega apie 18 valandų per dieną, prabusdami maždaug kas 4 valandos, kad būtų pamaitinti. Sulaukę šešių mėnesių, mažyliai po truputį pradeda skirti dieną ir naktį, tad daugiausiai miega naktį, prabusdami vos vieną ar du kartus.

Faktas, jog kūdikiai iki trejų metukų daugiau laiko praleidžia miegodami, nei būdami prabudę, leidžia daryti prielaidą, kad būtent miegas atlieka lemiamą vaidmenį šiuo amžiaus periodu. Miegas yra reikšmingas fizinių jėgų atgavimui, augimui, imuninei sistemai, smegenų vystymuisi, atminties veiklai, nervų sistemai ir t. t.

Didelė tikimybė, jog jeigu vaikas kenčia nuo miego problemų kūdikystėje, tai jis turės šių problemų, būdamas ikimokyklinio amžiaus ar netgi pradėjęs eiti į mokyklą. Tyrimai rodo, kad taip nutinka 50 procentų vaikų.

Kaip padėti mažyliui nukeliauti į sapnų karalystę? Štai ką pataria specialistai:

  • Padėkite vaikui atskirti nakties ir dienos valandas. Stenkitės, jog kambarys, kuriame miega vaikas visuomet būtų tamsus ir tylus naktį. Nepratinkite prie aktyvios veiklos esant vėlyvam vakaro metui.
  • Stenkitės kuo dažniau atlikti kokį nors ritualą prieš guldant vaiką miegoti: tai gali būti jo maudymas, pasakos sekimas ar ramus muzikinis fonas. Šie veiksmai laikas nuo laiko leis mažyliui suprasti, kad jau laikas miegoti.
  • Stenkitės nerodyti ypač didelio susirūpinimo, tuomet, kai Jūsų mažylis verkia eidamas miegoti. Tuomet ateityje bus didesnė tikimybė, jog vaikutis užmigs ramiai be jūsų pagalbos.
  • Venkite eiti miegoti drauge su savo mažyliu, nes yra didelė tikimybė, kad ateityje būtent todėl, jog jūs neinate miegoti kartu, vaikas verkšlens, nenorėdamas gultis į lovytę.