Pasirenkite nėštumui

Pasirengimas nėštumui

Ne daugiau kaip pusė nėštumų yra planuoti, tačiau jei su partneriu tvirtai nusprendėte, jog atėjo laikas rašyti gandrams laišką, verta pradėti gyventi sveikiau. Tai ne tik padidins sveiko nėštumo ir gimdymo šansus, bet ir turės įtakos vaikelio sveikatai.

Jei ruoštis pradėsite iš anksto, turėsite laiko prisitaikyti prie naujos rutinos ir kitokių permainų. Be to, norint, kad naujas gyvenimo būdas duotų rezultatą, turi praeiti šiek tiek laiko.

Jei gyvenate sveikai, galite jaustis, kad esate pasirengę pradėti vaikelį. Išimtys gali būti:

– Jei jums reikia genetikų konsultacijos ir laiko apmąstyti šiuos pokalbius;

– Jei jūs arba jūsų partneris ilgą laiką vartoja vaistus ir turi pasikonsultuoti su gydytoju dėl jų poveikio nėštumui arba pastojimui (pavyzdžiui, sergant diabetu arba epilepsija).

Turėkite omenyje, kad dauguma porų iš karto nepastoja, normalu, jei teks bandyti keletą mėnesių.

Vyrai

Meskite rūkyti. Rūkymas gali sumažinti vaisingumą, todėl rūkantys vyrai turi mažesnius šansus pradėti vaikelį. Rūkymas gali paveikti ir kūdikio sveikatą prieš ir po gimimo. Pavyzdžiui, padidėja kvėpavimo problemų ir staigios mirties rizika.

Ribokite alkoholį. Alkoholis gali paveikti spermos kokybę, dėl to sumažėja sėkmingo nėštumo šansai.

Sumažinkite stresą. Jis organizme gali sukelti hormoninius pokyčius, o tai – vaisingumo problemas.

Neperkaiskite. Sperma gaminama šiek tiek mažesnėje nei kūno temperatūroje, taigi, neleiskite daug laiko karštoje vonioje, pirtyje, dėvėkite neprigludusius apatinius, kad pagerėtų kraujotaka apie sėklides.

Gerai maitinkitės. Sveika dieta ir reguliari mankšta sumažins stresą ir pagerins jūsų bendrą savijautą.

Moterys

Prižiūrėkite savo svorį. Jei moters svoris normalus, jai pastoti bus lengviau, o nėštumas komfortiškesnis. Rūpestingai prižiūrima svorio metimo dieta galima nėštumo metu ir kartais rekomenduojama moterims, kurių antsvoris yra kritiškai didelis, tačiau dėl to visuomet būtina tartis su gydytojais.

Jei jūsų svoris per mažas, sumažėja vaisingumo galimybės, o antsvoris padidina tokių komplikacijų, kaip didelis kraujospūdis ar diabetas, riziką nėštumo metu.

Meskite rūkyti. Rūkymas nėštumo metu padidina persileidimo, vaisiaus mirties, priešlaikinio gimdymo, per mažo vaisiaus svorio riziką. Tai turi įtakos ir vaikystėje, nes padidėja kvėpavimo ligų rizika.

Nevartokite alkoholio. Rekomenduojama, kad pastoti bandančios moterys visiškai atsisakytų alkoholio.

Vartokite folinės rūgšties. Folinė rūgštis yra svarbus B vitaminas, padedantis apsaugoti nuo nervinio vamzdelio defektų, kaip spina bifida. Rekomenduojama, kad folinę rūgštį pradėtumėte gerti dar prieš bandant pastoti, nes šie defektai atsiranda ankstyvame nėštume. Rekomenduojama dozė yra 400 mcg per dieną.

Folinės rūgšties yra tamsiai žaliose daržovėse, apelsinuose, pilno grūdo kepiniuose ir dribsniuose.

Mylėkitės. Gali atrodyti savaime suprantama, bet reguliarūs lytiniai santykiai padidina pastojimo šansus. Stebėkite, kada jūsų vaisingiausios dienos ir tuo metu mylėkitės kasdien.

Moterys dažniausiai ovuliuoja vieną kartą ciklo metu ir geriausias laikas pastoti yra 14 dienų iki kito menstruacijų ciklo.

Tikrinkite išskyras – vaisinguoju laikotarpiu jos bus tąsios konsistencijos.