Nugaros skausmas nėštumo metu

Nugaros skausmas nėštumo metu

Jūsų nėštumas įsibėgėjo, gimda didėja, todėl gali būti, jog pradedate jausti diskomfortą. Vienas dažniausių nėščiųjų nusiskundimų – nugaros skausmai. Nesikankinkite – jūs galite padėti savo kenčiančiai nugarai.

Kas sukelia nugaros skausmus nėštumo metu?

Beveik pusę besilaukiančių moterų kankina nugaros skausmai. Tai gali atsitikti dėl kelių priežasčių:

  • Papildomas svoris. Svoris, kurį jūs priaugate nėštumo metu, yra teigiamas augančiam kūdikiui, tačiau jis gali apsunkinti jūsų nugaros padėtį.
  • Svorio centro pasikeitimas. Kai jūsų gimda didėja, jūsų svorio centras pasistūmėja į priekį. Palaipsniui, ir greičiausiai net pačiai to nepastebint, keičiasi jūsų laikysena ir judėjimo būdas. Naujas pusiausvyros laikymas ir sukelia nugaros skausmus.
  • Jūsų hormonai. Nėštumo metu gaminasi hormonas relaksinas, kuris atlaisvina sąnarius. Taip kūnas ruošiasi kūdikio gimimui. Kuomet struktūra, palaikanti jūsų dubens organus, darosi lankstesnė, galite jausti didelį diskomfortą, ypač lipdama laiptais aukštyn ir žemyn.

Nugaros skausmai gali atsirasti bet kuriuo nėštumo metu. Daugeliui moterų, tai trukdo atlikti kasdienius darbus ir neleidžia gerai išsimiegoti.

Kaip galite padėti sopančiai nugarai?

  • Atkreipkite dėmesį į savo laikyseną. Teisinga laikysena, kurios išmokote prieš nėštumą,galioja ir ankstyvojo nėštumo stadijoje, kol gimda dar yra žemiau bambos. Pečius laikykite šiek tiek atlenktus atgal, stovėkite tiesiai.
  • Vėlesniu nėštumo metu, kai gimda tampa didesnė, jūs natūraliai pradedate vis labiau pečius atlenkti atgal, nes tai yra atsvara jūsų gimdos svoriui, kuris verčia jus į priekį. Be abejo, tai gali sudaryti nemažą krūvį nugarai.
  • Prisitaikykite ir sėdėdama, ir stovėdama. Sėdėkite taip, kad kojos būtų truputėlį pakeltos. Nedėkite vienos kojos ant kitos. Dažnai keiskite pozicijas ir venkite ilgo stovėjimo. Jeigu turite ilgiau pastovėti, stenkitės paiilsinti bent po vieną koją, padėjusi ją ant laipelio.
  • Keiskite pagalvių padėtį. Miegokite ant šono sulenktomis kojomis. Vieną pagalvę pasidėkite tarp kelių, o kitą – po pilvu.
  • Venkite kelti sunkesnius daiktus. Netgi tuomet, kai norite pakelti nesunkų daiktą, nesilenkite per liemenį. Reikėtų atsitūpti arba sulenkti kelius ir krūvį sutelkti kojoms, o ne nugarai. Venkitedaryti staigius judesius ir kelti rankas virš galvos.
  • Patogiai renkitės. Pirmiausia, dėvėkite patogius be kulno batus ir nėščiosioms skirtas kelnaites su pilvą palaikančiu diržu.
  • Masažuokite nugarą. Nemažai šioje bėdoje pagelbėti gali nugaros masažas. Jei negalite apsilankyti pas profesionalų masažistą, paprašykite partnerio, kad švelniai paglostytų jūsų sopančią nugarą.

Jei skausmas sunkus, pasitarkite su gydytoju. Galbūt jums reikalingi specialūs pratimai. Didelis ir nesiliaujantis nugaros skausmas gali būti rimtesnės problemos simptomas. Nežymus ir silpnas nugaros skausmas gali būti gimdymo ar priešlaikinio gimdymo ženklas. Todėl niekada neignoruokite nugaros skausmų!