Nėščiosios mityba

Nėščiosios mityba

Netrukus būsite mama, jumyse auga mažytė gyvybė, kuri laikui bėgant didės ir išvys pasaulį. Kiek pasikeitimų! Keičiasi jūsų kūnas, požiūris į gyvenimą, mąstysena. Tačiau verta atkreipti dėmesį ir į žemiškesnius dalykus – tai, kas jūsų lėkštėje.

Sudarydamos savo mitybos racioną, turėkite omenyje įpročius, tradicijas, darbo pobūdį, įvairias ypatingas savo savybes, klimato sąlygas, kuriose gyvenate. Tačiau tai ne viskas – tam turi reikšmės ir nėštumo laikas.

Pirmoje nėštumo pusėje vyksta aktyvus organizmo persitvarkymas ir prisitaikymas prie naujos būsenos. Dabar moteris skirta ne tik sau, savo norams ir užgaidoms, bet ir mažylio norams bei poreikiams. Šiame periode rekomenduojama pereiti prie mažai kaloringo maisto, valgant daugiau vaisių, sulčių, džiovintų vaisių kompotų, erškėtrožių arbatos. Pačioje nėštumo pradžioje patariama valgyti dažniau, tačiau neriebiai. Dėl vitaminų vartojimo pasikonsultuokite su gydytoju, vienas svarbiausių vitaminų pirmajame trimestre – folio rūgštis.

Antroje nėštumo pusėje maisto kaloringumą galima padidinti. Moteris gimdymui turi būti pasirengusi, stipri, neišsekusi. Antroje nėštumo pusėje moteriai rekomenduojama padidinti ir fizinį aktyvumą (atlikti pratimus, padėsiančius gimdyti, lankyti baseiną, daugiau judėti, būti gryname ore), o visa tai reikalauja jėgų ir energetinių išteklių. Kadangi gyvūninės kilmės baltymai ilgiau užsilaiko skrandyje ir aktyvina nervinę sistemą, mėsą ir žuvį rekomenduojama valgyti dienos pradžioje, per pietus, o vakarienei rinktis pieniškus, vaisių patiekalus – varškėčius, vaisių apkepus, troškintus vaisius. Jei pirmoje nėštumo pusėje galima suvalgyti keptos mėsos, tai vėliau to rekomenduojama vengti (gali ėsti rėmuo). Stenkitės minimaliai vartoti sūrų maistą, konservuotus, marinuotus produktus, o taip pat aštrius patiekalus iš riebaus maisto, dešreles, dešras.

Pradedant trečiojo trimestro viduriu, rekomenduojama sumažinti maisto kaloringumą konditerinių ir miltinių gaminių sąskaita, mažiau vartoti riebios mėsos, riebalų, tame tarpe ir riebių sūrių, grietinės. Tai ypač svarbu, jei moteris šiek tiek pernešioja vaikelį. Prieš gimdymą pageidautina šiek tiek numesti svorio, tai padidins reikiamų raumenų elastingumą.

Apie teisingą maisto produktų pasirinkimą galima spręsti iš bendros būklės (savijautos, budrumo, lengvumo), tyrimų (ypač atkreipkite dėmesį į šlapimo, kraujo tyrimus, arterinio spaudimo parodymus), kūno svorio augimo. Tačiau svoris – ne svarbiausias normaliai besivystančio nėštumo rodiklis, žymiai svarbesnė jūsų savijauta. Atminkite, kad idealus mamos svoris susideda iš keleto komponentų, kurie pas visas labai individualūs. Bet kokiu atveju, stenkitės neperkrauti organizmo – nepersivalgyti.