Nėščiosios mankšta – svarbiausia saugumas

Nėščiosios mankšta

Nėštumo metu mankšta naudinga, nes stiprina kūną ir padeda jam prisitaikyti prie nuolatinių pokyčių. Tačiau nėščiosios mankšta turi būti saugi – fizinio krūvio tiek moteriai, tiek kūdikiui neturi būti nei per daug, nei per mažai.

Mankštos nėštumo metu privalumai

Mankšta gerina nėštukės širdies, plaučių veiklą, laikyseną, kraujotaką, virškinimą, padeda kontroliuoti svorio prieaugį, mažina raumenų skausmus ir spazmus, stiprina raumenis.

Mankšta teigiamai veikia ir psichikos būklę, nes stimuliuoja serotonino, dopamino ir endorfino išsiskyrimą smegenyse. Esant šių medžiagų pakankamai, sumažėja blogos nuotaikos protrūkių, streso, mąstymas tampa pozityvesnis.

Tyrimai parodė, kad besimankštinančios nėštukės lengviau gimdo ir greičiau atsigauna po gimdymo.

Būkite atsargi

Net ir puikiai besijaučiančiai nėščiajai svarbu mankštintis atsargiai. Dėl mankštos reikia pasitarti su savo gydytoju, nes tam tikrais atvejais bet kokia mankšta nėščiajai draudžiama arba rekomenduojama tik labai lengva mankštelė. Nurodymus tokiais atvejais turi duoti gydytojas: gimdos susitraukimai, anksčiau patirtas persileidimas arba priešlaikinis gimdymas, nebejaučiami vaisiaus judesiai, kvėpavimo, širdies ir kraujagyslių sistemų sutrikimai, anemija, tepimas arba kraujavimas, daugiavaisis nėštumas, mažas pagal savo amžių kūdikis, placentos pirmeiga, gimdos kaklelio nepakankamumas – visi šie požymiai reiškia, kad mankšta gali būti rizikinga.

Pradėjus mankštintis, reikėtų pranešti gydytojui, kaip sekasi. Jei koks nors pratimas kelia bent kokią abejonę, atsisakykite jo. Nėštukei neverta siekti padailinti kūno linijas ar fizinę formą. Svarbiausia nėštumo metu – saugumas.

Pratimus rinkitės protingai

Neatlikite pratimų, kurie kelią riziką pargriūti, prarasti pusiausvyrą, susitrenkti pilvą. Nėštumo metu negalima jodinėti, slidinėti nuo kalnų, žaisti komandinių žaidimų, važinėtis riedučiais ir kiti sportai, kur yra traumų pavojus. Nėščiosioms draudžiama nardyti, nes kūdikio kraujotakoje gali susiformuoti dujų burbuliukų.

Venkite perkaitimo

Nėščiosios kūno temperatūra yra šiek tiek aukštesnė, todėl moteris greičiau sušyla ir pavargsta, organizmas greičiau netenka vandens. Mankštinantis svarbu neperkaisti, sušilus, padaryti pertraukėlę, išgerti vandens. Šiltuoju metų laiku mankštintis reikėtų, kai oro temperatūra vėsiausia. Kai šalta, renkitės keliais drabužių sluoksniais, kad sušilusi dalį jų galėtumėte nusimesti.

Mankštinkitės saikingai

Neeikvokite pernelyg daug energijos, visuomet pailsėkite tiek, kiek jums reikia. Jau pirmosiomis savaitėmis reikia būti atsargiai. Padažnėjus pulsui, atsikvėpkite. Mankštinantis kvėpuokite ritmingai, jokiu būdu nesulaikykite kvėpavimo. Nebėgiokite, neužsiimkite aerobika.

Tinkama pozicija

Nuo penktojo nėštumo mėnesio venkite pratimų, gulint ant nugaros. Šioje pozicijoje gimda spaudžia didžiąsias kraujagysles, todėl gali sutrikti jūsų ir kūdikio kraujotaka. Geriausia pozicija – stovint, sėdint arba gulint ant šono.

Atsargūs tempimo pratimai

Nėštumo metu organizmas gamina hormoną relaksiną, suminkštinantį jungiamuosius audinius aplink sąnarius, kad gimdymo metu jie būtų paslankesni. Tačiau pavojus susižeisti padidėja. Norėdamos to išvengti, prieš mankštą ir po jos verta daryti tempimo pratimus, be abejo, nepersitempiant.

Tinkama mityba

Pusvalandį – valandą prieš mankštą suvalgykite lengvą užkandį, aprūpinsiantį pakankamu energijos kiekiu. Jame turėtų būti gausu sudėtinių angliavandenių, pavyzdžiui, makaronai, ryžiai, bulvės.