Meditacija pradedantiesiems

Meditacija pradedantiesiems

Meditacija – puiki priemonė atsipalaiduoti, susikoncentruoti, pasikrauti ir net atrasti asmeninius kūrybinius bei energetinius resursus. Jei nenorite ar negalite ilgai mokytis medituoti, tai nereiškia, kad medituoti negalite.

Kvėpavimas

Kvėpavimo pratimai labai efektyvūs, o kai kurie jų tinka net naujokams.

1. Susiraskite tylią vietą, kur jūsų niekas netrukdys 10 – 15 minučių.

2. Patogiai atsisėskite, nugara turi būti tiesi. Galite atsisėsti lotoso poza arba tiesiog ant kėdės su kietu atlošu, kad abi pėdos remtųsi į grindis.

3. Užsimerkite ir rankas dėkite ant kelių delnais į viršų.

4. Per kelias minutes tiesiog stebėkite savo kvėpavimą ir fizinius procesus, vykstančius tuo metu organizme – kaip kilnojasi krūtinės ląsta, kaip oras teka nosiarykle, kaip atsipalaiduoja kūnas, iškvepiant.

5. Pajutę atsipalaidavimą, pakeiskite kvėpavimo ritmą. Užčiuopkite rankoje pulsą ir sinchronizuokite kvėpavimą su širdies ritmu. Kas keturis dūžius giliai įkvėpkite, sulaikykite kvėpavimą ir lėtai iškvėpkite.

6. Taip kvėpuokite 10 minučių.

Šokis

Spontaniškas šokis – dinaminės meditacijos būdas. Jis padeda nuimti vidinius blokus ir įtampą, be to aktyvina gyvybinę energiją.

1. Šokiui susiraskite vietą, kur pakankamai erdvės judėti, nėra aštrių kampų ir kur jūsų niekas netrukdys 20 minučių.

2. Įjunkite malonią muziką – galite rasti kokią nors kompoziciją sukurtą specialiai medituoti, tačiau muzika iš principo tai neturi reikšmės. Be abejo, tai neturėtų būti sunkus rokas arba paskutinis mėgstamos grupės šlageris.

3. Atsistokite, užsimerkite ir atsipalaiduokite. Tam galite atlikti kvėpavimo pratimą, kaip nurodyta aukščiau.

4. Įsileiskite muziką ir stebėkite visus impulsus, atsirandančius kūne. Neverskite savęs judėti taip, kaip tai darytumėte viešoje vietoje.

5. Gali būti, kad keletą minučių kūnas visai nejudės. Nieko tokio, ramiai laukite, kol pajusite kokius nors impulsus.

6. Pasistenkite atjungti sąmonę ir visiškai atsiduoti vidiniams kūno poreikiams, net jei norėsite atsisėsti ar atsigulti ant grindų.

7. Toliau tiesiog stebėkite visus kūno judesius, ištirpdami juose.

Piešimas

Meditacinis piešimas – puikus būdas ne tik giliau pajusti ryšį su savo vidumi, bet ir atrasti savo kūrybinį potencialą. Net jei jums atrodo, kad visiškai nemokate piešti, neatsisakykite šio malonumo – jums būtinai pavyks.

1. Piešti reikia jums malonioje aplinkoje, vienumoje ir nedirginant jokiems pašaliniams dirgikliams (pavyzdžiui, televizorių reikėtų išjungti, o muziką galima padaryti maloniu fonu).

2. Šiam metodui geriausia paruošti spalvas, nes naudojant kietas priemones (pieštukus, kreideles, flomasterius), mažiau erdvės lieka spontaniškumui, procesas tampa pernelyg racionalus.

3. Atlikdami kvėpavimo pratimus, pasistenkite savyje atrasti kokius nors ryškius vaizdinius arba jausmus. Jie nebūtinai turi būti malonūs.

4. Maksimaliai suaktyvinkite savyje dominuojančius jausmus – baimę, pyktį, skausmą, meilę, džiaugsmą ir t. t. Tuomet pasistenkite perkeltį juos ant popieriaus spalvomis. Net jei konkrečiai įvardinti kylančio jausmo neįmanoma, nieko tokio – ant popieriaus galite išreikšti tiesiog bevardę būseną.

5. Šio pratimo esmė – spontaniškumas ir nuoširdumas. Nesistenkite pavaizduoti ko nors konkretaus, negalvokite apie tai, kaip iš šalies atrodo jūsų paveikslas, pasistenkite visiškai atjungti pasąmonę.

Šiuos meditavimo būdus atlikite sistemingai. Raskite nors 15 minučių kasdien ir skirkite jas meditacijai.