Kodėl nekrenta svoris?

Kodėl nekrenta svoris?

Jau ne kartą bandėte numesti svorio ir viskas baigėsi nusivylimu po poros savaičių? Lieknėjimas gali tapti gana sudėtinga kelione, kuriai reikia daug ryžto ir pasiaukojimo. Be to, reikia iš anksto turėti omenyje, jog šioje kelionėje pasitaikys ir pagundų, kurioms atsispirti bus be galo sunku. Štai keletas dažniausių priežasčių, kodėl neretai nepavyksta numesti planuotų kilogramų.

Sveikas gyvenimo būdas iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti kaip lengva užduotis, tačiau šiame skubotame pasaulyje subalansuotai maitintis iš tiesų sunku. Persivalgymas, nemiga, sveikatos sutrikimai, netinkamas maistas ir daug kitų priežasčių gali lemti tai, jog niekaip negalite sulieknėti.

Pradėkite šią kelionę pozityviai nusiteikę, stenkitės imtis ne tradicinių dietų, o pamažu keisti savo mitybos įpročius bei gyvenimo būdą ir pradėsite jausti pokyčius. Atsisėdę prie pietų stalo, lėtai kramtykite maistą ir mėgaukitės.

Nemokėjimas pasirinkti porcijų

Kai kuriems žmonėms ypač sunku kontroliuoti savo porcijas, tačiau tinkama porcija yra vienas pagrindinių lieknėjimo principų. Valgydami, atkreipkite dėmesį į porcijų dydį, kad nepersivalgytumėte. Pavyzdžiui, viena vaisių ar daržovių porcija turėtų būti maždaug jūsų kumščio dydžio. Mėsos, vištienos, žuvies porcija – maždaug delno dydžio. Makaronai – maždaug tokios apimties kaip vienas ledų kaušelis. Kitaip tariant, net jei renkatės teisingą maistą, pernelyg didelės porcijos gali sugriauti jūsų lieknėjimo planus.

Netinkamas maisto derinimas

Ar kada nors jautėtės pavargę, tiesiog pavalgę gerus pietus? Viena tokio pojūčio priežasčių – neteisingas maisto produktų derinimas. Netinkamai suderinus maisto produktus, organizmas eikvoja visą energiją, virškindamas šį maistą ir šalindamas toksinus. Taigi, šiuo atveju visas virškinimo procesas užtrunka, o valgant teisingai suderintus produktus, virškinimas bus lengvas. Taigi, kaip reikėtų derinti maistą? Vaisius reikėtų valgyti atskirai, nevalgyti baltyminio ir krakmolingo maisto kartu, atskirai valgyti baltymų ir riebalų turinčius maisto produktus, daržoves galima derinti su baltyminiu ar krakmolingu maistu.

Sveikatos problemos

Viršsvorio priežastimi gali būti tam tikri sveikatos sutrikimai, pavyzdžiui, skydliaukės nepakankamumas ar diabetas. Todėl svarbu kreiptis į gydytoją ir atlikti reikalingus tyrimus bei įsitikinti, jog viršsvorį sukelia ne liga.

Stresas ir nemiga

Valgymas stresuojant tampa normaliu reiškiniu. Vis dažniau varstome šaldytuvo dureles ne tik išalkę, bet ir pasijutę vieniši, nusiminę ar pernelyg dėl ko nors susirūpinę. Stresas gali būti tikra kliūtimi, metant svorį. Jei patiriate stresą, užuot mynę taką šaldytuvo link, stenkitės atrasti kitų atpalaiduojančių veiklų. Turėkite omenyje ir nemigą. Yra dvi priežastys siejančios ją su nutukimu. Tyrimai parodė, kad nepakankant miego, padidėja hormono, stimuliuojančio apetitą, lygis ir krenta hormono, pranešančio apie sotumą, lygis. Taigi, miego trūkumas gali padidinti apetitą, todėl gali pradėti augti svoris.

Dažnas užkandžiavimas

Lieknėjimas – ne vienos dienos procesas. Tam reikia laiko, kantrybės, pasitikėjimo, pasiaukojimo ir gyvenimo būdo pokyčių. Užkandžiai gali būti puikus būdas nepersivalgyti, tačiau užkandžiaujant pernelyg dažnai, pernelyg didelėmis porcijomis, renkantis ne itin sveikus užkandžius svoris gali pradėti augti.

Fizinių pratimų trūkumas

Norėdami numesti svorio, turite stebėti, ką valgote ir kiek valgote. Tačiau ne tik. Daugelis pamiršta, kad mankšta yra taip pat svarbi, kaip kalorijų skaičiavimas. Reguliarus sportas padeda numesti svorio, nes sudegina kalorijas, kurios kitu atveju virstų riebalų atsargomis. Norėdami atsikratyti nereikalingų kilogramų, daugiau vaikščiokite, leisdami automobiliui pailsėti. Tai ne tik padės pagražinti kūno linijas, bet ir pagerins sveikatos būklę apskritai.

Nepakankamas maitinimasis

Badavimas – ne pats protingiausias būdas svoriui numesti. Tiesą pasakius, badavimas – gana pavojingas ir turi bumerango efektą, nes pradėję valgyti normaliai, priaugsite daugiau svorio nei praradote. Kodėl? Nes badaujantis organizmas pradeda kaupti riebalų atsargas. Užuot nevalgę, stenkitės subalansuoti mitybą ir valgyti saikingai. Mėgaukitės maistu ir atraskite sveiką gyvenimo būdą.