Kaip išvengti PMS?

Kaip išvengti pms?

„Išlipo ne ta koja iš lovos“, „kelią perbėgo juoda katė“, „netinkama mėnulio fazė“, priežasčių gali būti įvairių, tačiau tikrai ne visada kaltos katės, kėlimosi įpročiai ar mėnulis. Nuotaikų kaita, nervingumas, įtampa – visa tai gali būti priešmenstruacinis sindromas (PMS). Daugelis moterų į jį žiūri kaip į neišvengiamą reiškinį, kurį nori nenori tenka išgyventi kas mėnesį. Siūlome nenumoti į tai ranka ir sužinoti, kaip išvengti PMS ar bent jau sumažinti jo simptomus.

Sunkiausia PMS forma vadinama priešmenstruaciniu disforiniu sutrikimu. Jį patiriančias moteris kamuoja depresija, todėl tokiais atvejais gydytojas gali paskirti net antidepresantų.

Jei PMS nėra sunkios formos, tačiau vis tiek jus vargina, galite išbandyti keletą paprastų būdų ir jūsų nuotaika tomis kritiškomis dienomis pagerės.

Tyrimais nustatyta, kad beveik pusės PMS simptomų (kaip nuotaikų kaita, depresija, spazmai) padeda išvengti 1200 mg kalcio dozė per dieną. Kalcis yra svarbi medžiaga visų amžių moterims, nes padeda išvengti osteoporozės.

Vienas geriausių būdų sumažinti PMS simptomus – kasdienė mankšta. Ji ne tik sumažina, o kai kada net pašalina PMS, bet yra puikus būdas stresui sumažinti, padeda išvengti įvairių ligų, pavyzdžiui, širdies ligų ir vėžio.

Moterys, kurioms prieš mėnesines maudžia krūtis, verta per dieną suvartoti 600 IU vitamino E. Be to, anot tyrėjų, tai puikus širdies ir kraujagyslių apsaugininkas, gali sumažinti kai kurių tipų vėžio riziką ir padeda palaikyti bendrą sveikatą.

PMS simptomus sumažinsite, keisdami mitybos įpročius – jums padės neriebi vegetariška dieta. Taip pat pravartu sumažinti vartojamo cukraus, druskos, raudonos mėsos, alkoholio ir kofeino kiekius. Valgykite daugiau kompleksinių angliavandenių turinčių produktų, lapinių daržovių, vaisių, javų.

Moterims, kurioms priešmenstruaciniu periodu padidėja cukraus poreikis, palengvėja, papildžius savo racioną 300 – 500 mg magnio. Be to, magnis padeda išvengti skausmingų krūtų.

Kai kurioms moterims PMS simptmus padeda numalšinti 50 – 300 mg vitamino B6 per dieną. Tačiau nepersistenkite – šio vitamino nevalia perdozuoti, nes gali pasireikšti šalutinis efektas.

Kai kurios moterys PMS simptomus malšina, vartodamos kontraceptines piliules, tačiau derėtų gerai apsvarstyti visus hormoninio gydymo pliusus ir minusus, nes kartais šalutinis poveikis kelia daugiau rūpesčių nei pirminiai simptomai.

Jei jus kamuoja skausmas prieš ar per mėnesines, galite vartoti nuskausminamuosius, kaip ibuprofenas ar kiti vaistai. Venkite aspirino, nes jo vartojant, gali pailgėti kraujavimo laikas, galite kraujuoti gausiau.

Jei jus kamuoja skausmas prieš ar per mėnesines, galite vartoti nuskausminamuosius, kaip ibuprofenas ar kiti vaistai. Venkite aspirino, nes jo vartojant, gali pailgėti kraujavimo laikas, galite kraujuoti gausiau.

Parengta pagal www.about.com publikacijas