Kaip išgyventi per karščius

Kaip išgyventi per karščius?

Ilgai laukta vasara dažnai tampa rimtu išbandymu – varginanti kaitra daug kam kelia didelį diskomfortą. Mažėja darbingumas, senka energija ir tai neigiamai veikia visą sveikatos būklę. Štai keli patarimai, kaip išgyventi karštuoju metų laiku.

Ką gerti

Karščių metu žmogui reikia išgerti bent 2 – 2,5 litro vandens (ne arbatos, kavos ar vaisvandenių) – net jei nesinori. Stenkitės išgerti bent po kelis gurkšnelius kas 15 minučių, tai padės išvengti dehidratacijos. Geriausia gerti kambario temperatūros, o ne ledinį vandenį. Toks vanduo geriausiai malšina troškulį, be to, neperšalsite.

Su karštų orų keliamu diskomfortu susidoroti padės mėtų arbata. Užpilkite stiklinę šviežios pipirmėtės lapų (arba 4 – 5 šaukštelius džiovintos) 1,5 litro vandens. Užpilą galima gerti, naudoti kaip toniką arba plaukų priežiūros priemonę. Jis puikiai vėsina, tačiau jei spaudimas žemas, didesnis kiekis mėtų arbatos gali suveikti kaip migdomieji.

Alkoholį iš savo raciono derėtų visiškai pašalinti. Per karščius jo poveikis organizmui žymiai sustiprėja, o ir organizmas tokiu metu tampa jautresnis.

Ką valgyti

Per karščius vertėtų vartoti tuos maisto produktus, kurie atstato skysčių ir mineralų balansą, nes jie pašalinami kartu su prakaitu.

Pirmiausia – vaisiai ir daržovės. Melionai, arbūzai, obuoliai, kriaušės, avietės – tai produktai, kuriuos vertėtų rinktis, nedvejojant. Pravers ir šviežios daržovės: ridikai, agurkai, pomidorai, paprikos, špinatai. Daržovių salotas galima valgyti pusryčiams, pietums, vakarienei.

Visus patiekalus gardinkite raudonąja paprika. Joje yra medžiagų, stimuliuojančių prakaito išsiskyrimą, todėl kūno temperatūra nekils.

Verta rinktis ir rauginto pieno produktus. Per karščius gerkite rūgpienį, kefyrą, valgykite varškę, jogurtą.

Kai temperatūra aukštesnė nei 25 laipsniai C, ledus geriau pamiršti, nes galima susirgti angina. Taip pat šiuo metų laiku verta atsisakyti kepto ir riebaus maisto.

Kuo rengtis

Rinkitės paprastus drabužius iš natūralių audinių, kurie leis kvėpuoti odai, su kuriais organizmas neperkais. Medvilnė ir linas – nelimpantys prie kūno audiniai, geriausiai tinkantys esant karštam orui. Sintetinių audinių geriau atsisakyti, nes nekvėpuojant ir prakaituojant kūnui, oda sudirgsta.

Dekoratyvinę kosmetiką naudokite minimaliai, nes ji užkemša poras. Plaukų verčiau nepurkšti lakais, netepti geliais – vasarą galvos oda turi kvėpuoti kaip ir visas kūnas.

Kaip atsigaivinti

Norint atsigaivinti ir išvalyti poras, pravers dažnos vandens procedūros. Galimas vėsus dušas ir šilta vonia, tačiau vertėtų vengti pernelyg šalto vandens. Maudytis įvairiuose vandens telkiniuose taip pat naudinga, tačiau tai darykite pavakary, kitaip galite perkaisti saulėje. Puikiai padės ir atvėsins vėsinantis purškiklis.

Vizualizacija – vienas iš efektyvių metodų savijautai pagerinti. Jei jums labai karšta, įsivaizduokite, kad plaukiojate vėsioje jūroje, pajuskite vėsą. Šis būdas padeda ne tik atsivėsinti, bet ir atsipalaiduoti bei nusiraminti.