Jūsų pilvukas po gimdymo

Pilvukas po gimdymo

Kodėl vis dar atrodau nėščia?

Po gimdymo galite nustebti dėl to, kaip atrodo jūsų pilvukas. Kūdikis gimė, tačiau pilvukas vis dar putnus ir atrodo, lyg esate šeštą mėnesį nėščia. Nėštumo palikimas ir tamsi juosta ant pilvo bei strijų tinklas. Strijos – tai iš tiesų maži randeliai, atsiradę tempiantis odai. Tos, kurioms buvo atliktas Cezario pjūvis, po gimdymo lieka dar ir operacijos randas.

Jūsų kūnui, ypač pilvui, po nėštumo atsigauti reikia laiko. Įsivaizduokite savo pilvą kaip balioną, pamažu besipučiantį, augant kūdikiui. Gimdymas baliono nesubliuškina, o tik pradeda lėtą procesą. Tačiau nesijaudinkite – tai užtikrintas procesas.

Nuo tada, kai kūdikis gimė, hormoniniai pokyčiai verčia jūsų pilvą trauktis. Iki normalaus dydžio gimda susitraukia per maždaug 4 savaites. Visos nėštumo metu ištinusios kūno ląstelės pradės išskirti skysčius šlapimo, makšties išskyrų ir prakaito pavidalu. O papildomi riebalų kilogramai, priaugę dėl kūdikio, pradės tirpti (ypač jei maitinsite krūtimi ir mankštinsitės). Tačiau rezultatą pastebėsite tik po poros savaičių.

Strijos ir tamsi linija išliks ilgiau. Gera žinia yra ta, jog strijos dažniausiai tampa mažiau matomos praėjus 6 – 12 mėnesių po gimdymo. Jų pigmentacija išnyksta ir dažniausiai jos tampa šviesesnės nei nepažeista oda, tačiau jų tekstūra išliks tokia pati. Tamsi linija išbluks per metus, tačiau ji taip pat gali ir visiškai neišnykti.

Per kiek laiko pilvas taps koks buvo?

Esame girdėję ne vieną istoriją, kaip jaunų mamų pilvukai tapo stangrūs ir plokšti iš karto po gimdymo. Nors taip būna, tačiau retai. Daugumai moterų reikia mėnesių atsikratyti išsipūtusio pilvo, o kartais to padaryti ir nepavyksta.

Svarbiausia – kantrybė. Jūsų pilvas 9 mėnesius tempėsi ir augo su kūdikiu, taigi, visai logiška, jog jam susitraukti reikės tiek pat laiko, o gal net ilgiau.

Tai priklauso nuo jūsų kūno sudėjimo, kiek priaugote nėštumo metu, ar esate aktyvi bei nuo genų. Moterys, priaugusios mažiau nei 15 kilogramų ir sportavusios nėštumo metu, maitinančios krūtimi ir pagimdžiusios pirmą vaiką, dažniausiai lieknėja greičiau.

Jei nemaitinate krūtimi, jums reikia stebėti savo maistą, kad numestumėte priaugtus kilogramus. Organizmui reikia mažiau kalorijų nei nėštumo metu.

Ką daryti, kad pilvukas atrodytų geriau?

Tam padeda maitinimas krūtimi, ypač pirmaisiais mėnesiais po gimdymo. Maitinančios moterys degina papildomas kalorijas pienui gaminti, tad dažniausiai jos numeta kilogramus greičiau nei nemaitinančios.

Maitinimas krūtimi taip pat sukelia susitraukimus, kurie padeda gimdai mažėti – taip dirba visas kūnas. Tačiau dauguma maitinančių mamų teigia, jog sunkiausia numesti paskutinius 3 – 6 kilogramus. Kai kurie ekspertai mano, jog kūnas pasilieka šiuos papildomus riebalus pieno gamybai. Kaip ten bebūtų, moksliškai šis aspektas nėra pakankamai ištirtas.

Be to, padeda mankšta. Ar tai pasivaikščiojimai šalia namų, ar apsilankymai sporto salėje, fizinė veikla stimuliuoja pilvo raumenis ir degina kalorijas. Kasdieniai pratimai pilvo raumenims stiprinti gali daryti stebuklus. Prieš pradėdami sportuoti, įsitikinkite, kad jūsų kūnas tam pasirengęs.

Kai kada prireikia daugiau pastangų. Nekaloringo maisto dieta gali padėti atsikratyti kilogramų, tačiau teikite pirmenybę gamtai ir mankštos pratimams. Lukterėkite bant šešias savaites, dar geriau – keletą mėnesių, ypač, jei maitinate krūtimi, prieš pradėdamos savo dietą. Pernelyg ansktyva dieta gali sumažinti pieno gamybą ir jus išsekinti.

Nesilaikykite griežtos dietos – moterims reikia 1200 kalorijų per dieną, kad išliktų sveikos, o daugumai moterų reikia dar daugiau – 1800 – 2200 kalorijų per dieną energijai ir gerai nuotaikai palaikyti. Norėdamos numesti pusę kilogramo per savaitę, atsisakykite 500 kalorijų per dieną – mažiau valgydamos arba daugiau mankštindamosis.

Jei maitinate krūtimi, numesdamos daugiau nei kilogramą per savaitę galite išlaisvinti toksinus, kurių yra riebaluose, į kraujotaką, o jų perteklius gali patekti į pieną. Taigi, jei netenkate daugiau nei kilogramo per savaitę pirmosiomis šešiomis savaitėmis po gimdymo, jūsų organizmui reikia gauti daugiau kalorijų.