Imuniteto stiprinimas mamytėms

Mamos imuniteto stiprinimas

Ruduo – metas, kai mūsų organizmui reikia ypač stipraus imuniteto, kadangi jį pradeda pulti daugybė virusų ir veikti įvairūs nedėkingi faktoriai. Norint išvengti pačių įvairiausių ligų, reikėtų pasirūpinti savo sveikata ir imunine sistema, o ypač mamytėms, juk joms negalima sirgti.

Atsikratykite streso

Stresas – pagrindinis imuniteto priešas, neigiamai veikiantis nervinę sistemą. Nuolatinis emocinis spaudimas išsekina jus ne tik morališkai, bet ir fiziškai, imuninė sistema ima dirbti su pertraukomis, lėčiau reaguoti į virusus ir bakterijas. Be to, stresas sumažina reikalingų hormonų išskyrimą, o „nepageidaujamiems“ atvirkščiai – atveria kelią. Tuomet žmogus sudirgsta, tampa užmaršus ar net rimtai suserga.

Vertėtų sistemingai mažinti streso lygį. Išbandykite įvairias atsipalaidavimo technikas – užsirašykite į jogos užsiėmimus, atlikite kvėpavimo pratimus arba medituokite. Taip pat naudinga klausytis klasikinės muzikos arba gamtos garsų. Psichologai rekomenduoja atsipalaiduoti, klausantis bangų mūšos garsų arba delfinų klyksmų. Yra ir visai paprastas būdas – pagulėti šiltoje vonioje su aromatiniais aliejais, vanduo išvalo ir nuplauna neigiamas emocijas.

Fizinis krūvis

Aktyvios veiklos trūkumas – viena iš didžiausių šiuolaikinio miesto gyventojo problemų. Be abejo, imunitetui tai daro ne pačią geriausią įtaką. Dėl to ypač svarbu mankštintis – mankšta gali mobilizuoti apsauginius organizmo mechanizmus ir padidinti leukocitų aktyvumą.

Kita vertus, nepamirškite saiko – nederėtų perkrauti organizmo, nes galite jį dar labiau nualinti.

Bendraukite su draugais

Mokslininkai įrodė, kad mūsų imunitetą teigiamai veikia dėmesys ir aplinkinių palaikymas. Tyrimai parodė, kad bendraujantiems žmonėms tikimybė susirgti žymiai mažesnė. Specialistų manymu, gerai savijautai ypač svarbūs apsikabinimai, rankos paspaudimai, net paprastas prisilietimas. Taigi, jei svarstote, ar eiti į kiną su draugais, ar pagulėti ant sofos prieš televizorių, vienareikšmiškai rinkitės pirmąjį variantą.

Atsisakykite alkoholio

Alkoholis – tikras imuniteto žudikas. Daugeliui dirbančių žmonių išsivysto taip vadinamas išeiginių alkoholizmas, kai po sunkios darbo savaitės atsipalaiduojama baruose ar namie su taure vyno ar alaus bokalu. O kartais ir darbo dienomis vakare siekiama alaus bokalo, norint atsipalaiduoti.

Neretai tai tampa įpročiu, o juk kiekviena alkoholio dozė (beje, išgerto alkoholio kiekis neturi didelės reikšmės) sumažina organizmo gebėjimą gaminti su infekcijomis kovojančias ląsteles.

Sveikas miegas

Miegas – tai atstatomasis procesas, būtinas imunitetui normaliai funkcionuoti. Net pusės valandos papildomo miego užteks, kad imuninė sistema nors kiek sustiprėtų. Nekovokite su savimi, jei jaučiatės mieguisti – tai organizmas signalizuota apie tai, kad jam reikia atsigauti.

Tinkama mityba

Mityba turi būti subalansuota. Vienas iš svarbiausių žmogaus imuninės sistemos instrumentų kovoje su infekcijomis yra ypatingos, niekur kitur gamtoje nesutinkamos imuninės molekulės imunoglobulinai, užtikrinantys organizmo atsparumą. Tai baltymai, kurių sintezei būtinos aminorūgštys. Racione būtinai turi būti baltymų – ir augalinės, ir gyvulinės kilmės.

Imunitetui susidaryti reikalingi ir riebalai, juk visų ląstelių sienelės susideda iš lipidų, tame tarpe ir cholesterino. Cholesterino turi būti maiste ribotais kiekiais. Todėl negalima visiškai išbraukti iš raciono kiaušinių ir gyvulinių riebalų. Racione turėtų būti tiek augalinės, tiek gyvulinės kilmės riebalų, pavyzdžiui, sviesto.