Grikių dieta

Grikių dieta

Grikių dieta viena iš pirmųjų pripažinta pasauliniu mastu ir palaiminta tradicinės bei netradicinės medicinos atstovų. Grikių dieta – natūralus kovos su nutukimu būdas. Grikių kruopos kol kas genetiškai nemodifikuojamos, todėl yra ekologiškai švarus maistas. Tibeto vienuoliai iki šių dienų laikosi grikių dietos, norėdami išvalyti organizmą ir sielą pasninko bei meditacijos metu.

Grikių dietos privalumai

Rytų išminčiai žino, kad būtent grikių dieta valo iš organizmo šlakus, cholesteriną ir vandens perteklių, o to rezultatas – nuolat tirpsta riebalinis sluoksnis. Be to, grikių dieta pastaruoju metu rekomenduojama, sergant širdies, nervų, endokrininėmis ligomis. Taigi, grikių dieta naudinga ir kaip iškrovos periodo maistas (nutukimo profilaktika), ir kaip sveikos mitybos būdas (nuolatinė svorio kontrolė).

Grikių kruopose yra gyvybiškai svarbių mikroelementų (magnio, fosforo, jodo, kalcio, geležies, kalio) ir vitaminų (B grupės, PP, E), todėl reguliari grikių dieta padeda sumažinti arterinį spaudimą, sustiprinti kraujagysles, veikia raminamai bei užtikrina tinkamą nagų bei plaukų augimą. Dietiniu maistu grikių kruopos vadinamos todėl, kad jose yra sudėtingų angliavandenių, kuriuos organizmui įsisavinti reikia ilgai, o tai prailgina ir sotumo jausmą. Tačiau daugiausiai grikiai turi baltymų, kurie lengvai gali pakeisti mėsą ir žuvį.

Kita vertus, pastarųjų baltymų šaltinių atsisakyti grikių dieta nereikalauja. Atsisakyti reikės cukraus (jį galima keisti medumi), druskos, padažų. Jų vargu ar prireiks, nes grikių kruopos kaloringos, todėl aprūpina organizmą pakankamu energijos kiekiu normaliai dienos veiklai.

Taip pat reikia nurodyti ir neigiamus grikių dietos rezultatus. Negaunantys pakankamai gliukozės ir dirbantys protinį darbą žmonės pradžioje gali jausti silpnumą, mieguistumą, nuovargį, apatiją ir dirglumą. Tačiau momentinis grikių dietos rezultatas – kasdien numestas 1 kg svorio – iš karto lieknėjantį nuteiks žvaliau.

Grikių dietos meniu

Taigi, grikių dieta apskaičiuota 7 dienoms, valgant 4 kartus per dieną. Laikantis grikių dietos rekomenduojama nebevalgyti nuo 18.00 valandos ir 4 – 6 valandas iki miego.

Grikius reikia gaminti pagal šį receptą: vakare 1 stiklinę grikių kruopų užpilti 3 stiklinėmis verdančio vandens ir palaikyti uždengus iki ryto. Kruopų virti nereikia. Nesūdyti ir kitaip negardinti.

Pusryčiams suvalgyti prėskos grikių košės su jogurtu. Per pietus galima pasilepinti daržovių salotomis (be druskos, aliejaus, grietinės ir majonezo) ir virta liesa veršiena (100 g). Pavakariams galite suvalgyti obuolį arba neriebaus jogurto. Vakarienei – grikių košė ir virtos daržovės.

Itin griežtos grikių dietos propaguotojai papildomų maisto produktų šią savaitę neberekomenduoja – tik grikiai. Kadangi tai labai griežta dieta, jos laikytis galima tik savaitę, darant bent mėnesio pertrauką.

Kita vertus, patys ištvermingiausi tikslo siekėjai dietos laiką gali pratęsti iki 2 savaičių, per kurias galima numesti 12 kg viršsvorio.